La gestió de la diversitat cultural,
més present que mai al nou teixit empresarial

• Fundación Diversidad, en col·laboració amb BBi Communication i Allianz, ha celebrat la primera jornada a Barcelona sobre gestió de la diversitat multicultural.

• Aquest cicle de trobades té com a finalitat dotar les empreses d’eines per a aprofitar les oportunitats d’aquesta diversitat.

Madrid, 26 d'octubre de 2017.- La seu d’Allianz ha acollit a Barcelona la primera jornada multicultural, organitzada per Fundación Diversidad, en col·laboració amb BBi Communication.

Aquest cicle de jornades s’emmarca dins dels projectes que desenvolupa Fundación Diversidad per tal d’integrar la gestió de la Diversitat a les organitzacions, i les properes trobades tindran lloc a Madrid i Bilbao al llarg del mes de novembre.

L’obertura de l’acte ha estat a càrrec de Mar Aguilera, Directora de Fundación Diversidad, la qual ha explicat quina és la tendència dels signants del Charter de la Diversitat, basada en l’informe de progrés. D’aquest mateix informe s’extreu que el 66% de les empreses que han renovat el seu compromís compten amb la presència de diverses nacionalitats a la seva plantilla. No obstant, únicament el 33% disposa d’eines que mesurin les polítiques implantades al terreny de la diversitat cultural, raó per la qual és necessari proporcionar estímuls que facilitin aquestes vies.

BBi Communication ha destacat la necessitat de sensibilitzar la plantilla en matèria de diversitat cultural per a trobar un terreny comú i crear una tercera cultura, on es reconeguin les diferències de cadascú.

A continuació s’ha donat pas a Allianz, Everis i Laboratorios Quinton, els quals han compartit les seves bones pràctiques en matèria de diversitat cultural. Les tres organitzacions han transmès la necessitat de gestionar la diversitat cultural en l’àmbit empresarial, han donat pautes per a implantar eines que mesurin la satisfacció dels seus empleats, i han incidit en la importància de la formació i del seu seguiment. Leticia Ortiz, Directora de Relacions Laborals d’Allianz, ha profunditzat en el rol del manager a l’hora de promoure la diversitat en les companyies. “La diversitat és reunir en un equip a persones amb diferents cultures, però la inclusió és aconseguir que aquest equip funcioni”.

Les 3 empreses coincideixen en què la competència intercultural serà un element buscat i demandat a les futures generacions, raó per la qual s´ha de fomentar i valorar. A més, Fundación Diversidad i BBi Communication han puntualitzat que 3 de cada 4 empreses espanyoles són conscients dels beneficis de les polítiques de diversitat a les seves organitzacions. Aquestes polítiques de diversitat condueixen a patrons més respectuosos, millores de les condicions de treball, i una millor gestió de recursos humans.

Per a més informació:
Sara Carreño